Gå direkte til innholdetGå direkte til søkGå direkte til søk
  • Fra 2 timers leveringstid
Jula

Retningslinjer for produktanmeldelser

For oss som foretak er formålet med karakter- og anmeldelsesfunksjonen delvis at du som kunde skal få relevant og uavhengig informasjon av andre kunder, slik at du kan gjøre et bedre kjøp, og delvis at vi som foretak skal få verdifull tilbakemelding slik at vi kan utvikle oss og bli enda bedre. 

For å sikre at anmeldelsene er autentiske og ikke manipulerte, godtar vi kun anmeldelser fra verifiserte kunder. Dette innebærer at kun kunder som har lagt inn en ordre på nettet, og kunder som er medlemmer av JulaClub og har gjort et kjøp offline som er blitt registrert via medlemskapet, får tilbud om å skrive en anmeldelse av produktet. Det er også mulig for andre offlinekunder å legge inn anmeldelser av produkter de har kjøpt, men da må de kunne fremlegge bevis for kjøpet sitt og gjennomgå en prosess som blant annet innebærer at de skal kunne vise en gyldig kvittering før de får mulighet til å legge inn en anmeldelse av produktene de har kjøpt. Vi bruker en tredjepart, TestFreaks, som teknisk kontrollerer dette. Deres uavhengige moderatorer sikrer også manuelt at innholdet i anmeldelsene er relevant og følger TestFreaks retningsluinjer for anmeldelser før de publiseres. Her kan man lese TestFreaks sine retningslinjer. (Kobling kommer)

For Jula er det viktig å være transparente og vise alle anmeldelser som er ekte, saklige og relevante, uansett om de har høy eller lav karakter, og uansett om teksten er positiv eller negativ. Vi oppfordrer deg som kunde til å dele dine synspunkter på og erfaringer med produktene våre, uansett om de er positive eller negative.

Karakteren som vises på produktsiden og kategorisiden, er en gjennomsnittlig karakter basert på de anmeldelsene som har kommet inn.

Anmeldelser skal kun handle om det kjøpte produktet. En anmeldelse som ikke er relevant, vil ikke bli publisert og kan bli slettet fra systemet.

Jula bruker kontinuerlig innholdet i anmeldelser for å forbedre produktinformasjonen, produktkvaliteten og produktsortimentet.

Hvis du kan fremlegge bevis for kjøpet ditt og vil skrive en produktanmeldelse, men ikke har fått mulighet til dette, kan du kontakte oss her. Hvis du vil rapportere en anmeldelse som du mistenker for å være manipulert, kontakter du oss her.

Redningslinjene er fastslått av Jula 13. sept. 2022